25 Jan 2011

Cuti Panjang + Cirit-birit + Demam

Wah...dah lama tak buka blog...disebabkan cuti yang panjang di campurkan dengan EL lagi.

EL sebab aryan cirit-birit & demam...

Aryan cirit-birit start 17hb malam sampai 22hb malam baru kurang sikit..tapi still berak sampai hari ni..cuma dalam shari ada la sekali dia berak..

Start dia cirit esok nye dia demam panas..dah la masa tu aku banyak keje..terpaksa kena balik lambat..nak dekat pukul 7 baru aku keluar opis.masa keluar opis, along aku call kata aryan demam panas..cuak giler aku.sebab sejak lahir aryan tak pernah kena demam panas.setakat suam2 tu de la..lepas cucuk..aku pun pe lagi cepat2 suruh papa bawa kereta..yang papa lak cool je,kata nye biasa la budak2 demam..siap singgah isi minyak & g toilet lg..yang aku ni dah tak senang duduk..sampai je rumah dah nampak aryan kt depan pintu dengan atok & maklong dia..along tengah basah2 kan rambut dia dengan kain..muka aryan aku tengok dah merah..papa ambil la dukung dia..terus dia nangis tak henti2..pe lagi cuak arr mamat tu...baru dia tau...sampai aku nk g toilet pun dia jerit cepat2..

Senja2 aku g klinik..klinik yg biasa aku g lak doc dia takde..pukul 8.30 baru masuk..aduh..aryan dah merengek2..cari klinik lain lak..nasib baik doc chek kata dia nyer panas tak over sebab  kepala dia dah basuh dengan air sejuk..tengah2 doc chek aryan cirit lg..

Masa baru2 dia cirit-birit dalam sehari nak dekat 10x aku rase...sampai bontot dia merah tau..tiap kali nak cuci dia menangis sebab pedih..sampai suara dia tak de la asyik menangis..sedih sangat2 tengok dia..

Tapi alhamdulillah dia demam sekejap je..tak meleret 2,3 hari..



Sabar ye sayang..sayang nak besar la tu..

#ada 2,3 entry aku nk buat..tp disebabkan bz giler ni..aku uat yang mane dan dulu la ye..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan