15 Nov 2011

Kek AidilAdha

Semperna Hari Raya Aidiladha hari tu...aku macam biasa la membaking lagi dan lagi..

aku buat kek coklat...suka sangat la buat kek coklat ni..tak tahu kenapa...



ini sebahagian dari anak buah aku...yang lain malas & malu kot..almaklum ar dah besar kot..

siap pakai baju melayu tu dua orang budak ni..yang Izzudin (tengah) sampai petang pakai nye..aryan pakai pagi je..pastu habis kotor...

lupa pulak nak pakai kan aryan jubah papa beli masa pergi umrah tu...aku pun lupa gak nak pakai jubah papa beli siap selendang lagi ko..aduh *sambil ketuk kepala*

bila lak nak pakai jubah tu ek..eemm...



kek ni yang ke 2 kali aku try buat..so far ok dan sedap..

tapi aku dapat makan sikit je..sebab anak buah aku 2,3 orang makan sampai 2 slices seorang..

seronok tengok diaorang makan banyak2...so happy la aku yang membuat nyer..

sebelum ni aku de buat untuk kek beday aryan..ade kat sini

tapi aku paste gak la resepi dia kat sini gak..

Sumber: MasamManis
By: Ana

Bahan A
2 cwn tepung gandum/superfine
¾ cwn serbuk koko
2 sudu kecil soda bikarbonat
2 sudu kecil b.powder

Bahan B
2 cwn gula castor
1 cwn susu cair
1 cwn myk masak @ butter dicairkan (saya guna butter)
1 cwn air panas suam
1 sudu besar coklat emulco
3 biji telur

Ayak Bhn A, ketepikan
Campur semua Bhn B dan kacau sebati (guna whisker aje)
Masukkan Bhn A ke dlm bahan B dan gaul rata
Bakar 50’-1 jam, suhu 150C, api atas bawah atau sehingga masak.
Guna loyang 8x8

Topping mudah tapi sedap
1/2 cwn serbuk koko
1 cwn gula
2 1/2 cwn air (saya guna susu cair)
1/2 cwn tpg jagung
2 sudu besar majerin/ butter

Tiada ulasan:

Catat Ulasan