18 Nov 2011

Silicon Mould

Since aku suka membaking ni..
Banyak peralatan dan perkakas yang berkaitan membaking ni didapur..

Sampai dah tak ada tempat nak simpan.. May be aku kena beli 1 box untuk simpan semua barang tu..

Now sekarang aku tengah mencari silicon mould..

Apakah itu silicon mould?
Yang aku tahu silicon mould tu adalah acuan yang boleh dibakar didalam oven..acuan tu macam getah..pelbagai jenis bentuk dan warna..

Teruja tengok silicon tu kat blog2 resepi orang..Cantik2 belaka..
Dari komen orang yang menggunakan silicon tu kata nya senang nak digunakan..tak payah letak menjerin kat acuan tu..tapi price dia mahal sikit..berapa aku tak pasti lak..

Ni ada 3,4 contoh yang aku dapat..























Pic atas ni aku dapat dari blog Seripayaku
*mintak izin copy paste pic ye*





Yang ini pula,dari blog MasamManis
*mintak izin copy paste pic ye*




























Dan yang ini dari Secubitgaramnor67
*mintak izin copy paste pic ye*


Cantik2 kan..yg tak tahan tu silicon bear tu..
Tak dapat yang bear tu dapat yang bentuk biasa2 jadi la..macam bentuk love or bentuk bunga (kuning)..

Aku dah cari 2 bakery shop..still tak jumpa..
Apa ke payah no nak jumpa..
Anyone tahu kat mana boleh dapatkan silicon ni?


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan