21 Feb 2012

Ice-cream Stickhouse & Jc's Pancakes, Citta Mall


Weekend hari tu ajak papa pergi Citta Mall..
Sebab mama nak makan ice-cream..
Parking masih free lagi..may be dah semua shop buka baru start bayar parking kot..


Tengok budak ni..bila nak take picture dia je..
Dia akan duduk macam tu..
Dah 2,3x perasan macam tu..
Apaapa la adik...


Aku nak try ice-cream stickhouse..
Ice-cream ni 100% natural ingredients, without added preservative, colouring or flavoring from Italia..
Tengok kelas ko shop dia..
Nampak grand..



Jom kite masuk pilih ice-cream..
Cantik dia susun ice-cream...
Ko pilih la nak yang Classic or Premium


Uols boleh tengok price dan topping pe yang uols nak kat board dia tu..
Meh aku share info sikit yang survey..

#Pricing untuk ice-cream:
*Just the gelato or sorbet (on a stick):
-Classic: RM 6.90
-Premium: RM 8.90
-Mini: RM 4.90

#Optional Toppings:
-hazelnut
-pistachio
-almond
# dips:
-dark
-white
-milk chocolate
Half: RM 1 additional
Full: RM 2 additional

Yang ni flavor dia:
GELATO:
- Classic Range:
1.Chocolate
2.Vanilla
3.Milk
4.Yogurt
5.Soy

- Premium Range:
1.Giandula (mix of hazelnut and chocolate)
2.Hazelnut
3.Strawberry Cream
4.Green Tea
5.Coffee
6.Pistachio
7.Yogurt strawberry
8.Soy Chocolate
9.Milk Natura (no sucrose sugar)
10.Hazelnut Natura (no sucrose sugar)

SORBET:
- Classic Range:
1.Green Apple
2.Pineapple
3.Lemon
4.Orange
5.Watermelon
- Premium Range:
1.Grape
2.Strawberry
3.Mango
4.Blueberry
5.Kiwi


Aku order classic jee..
Flavor untuk aku chocolate, topping almond dan dip aku ambil milk chocolate..
Papa nyer flavor watermelon, topping almond dan dip same gak milk chocolate..

Aku kan giler chocolate tu pasai ambil flavor chocolate...
Tapi dah makan separuh ice-cream ni dah rasa muak..
Rasa papa punya, sedap lak pulak..
Betulbetul rasa original watermelon dia..
So aku prefer baik ambil flavor fruit la..

Dah habis makan ice-cream dan rondaronda, papa ajak keluar dari citta mall la..


Pastu otw nak ke kereta boleh lak nampak shop pancake..


Terus patah balik, cakap dengan papa "kejapkejap..10 minit.." wakakaka
Singgah la aku ke Jc's Pancake..


Then papa nampak aku order pancakes..
Geleng kepala je papa tengok bini dia ni asyik makan je..*serius dua tiga menjak ni selera dasyat ko..


Tak ade la besau sangat pancakek ni.
Kalau yang suka pancakes cukup la 1 tu..
Kalau kureng suka boleh kot share 2 orang..
Tengok, kulit luar dia macam apam balikkan..
So far aku makan not bad gak rasa dia..
Kira nyer lain kali datang boleh makan lagi..


Aku oder banana chocolate pancake..
RM3.90 je..penuh dengan rasa chocolate..nyumy..
Yang lain aku nampak strawberry chocolate pancake..
Flavor lain aku tak perasan sebab nak cepat..
Papa dah bising aryan tak reti duduk diam, dah ke sana sini..
Papa dah berpeluh aku tengok..
So caragas lor..
Sebelum papa naik angin..hehehe


Ice-cream + pancakes = kenyang giless  اَلْحَمْدُلِلّه

4 ulasan:

  1. memang heaven tu..

    semua nyer chocolate..gemusss la kawe..hihih

    BalasPadam
  2. bestnya..murah jek kan ekrem tu..sy suka mkn yg mcm nie dr mkn baskin..huhu

    BalasPadam
  3. ha..tu ar...kalau sebatang tu lebih dr rm10..mahu berkira2 gak nak makan..
    hehehe..
    BR x pernah try mkn lg arr..sian makcik..
    Tp memang nk try pn nnti..hihih

    BalasPadam