26 Apr 2012

21



Hari ini genap bucuk masam mama papa ni 21 bulan persamaan dengan 1 tahun 9 bulan..
Sekejap saja...lagi 3 bulan dah 2 tahun...
So any beday preparation for him?
Tak pasti lagi sebab 25/7/12 jatuh pada bulan ramadhan..
Kalau buat may be lepas raya...then tak ada la besarbesaran macam 1st beday dulu..
Naknak mama dia ni dapat bonus ke tak entah @___@
May be buat untuk keluarga sahaja kot..tapi tu semua perancangan la..
Kena bincang balik dengan papa..


Tapi yang aku risaukan buat masa ni..lambat sungguh dia bercakap..adoii...
Yang dia tau..."ma..pa..nak..tak nak..air.." pe lagi ek..
Ke anak koorang yang sebaya dengan aryan, ade macam ni gak?
Ke anak aku sorang je k..

Yang pasti makin lasak..bukan macam budak setahun lebih..tapi macam budak umur 3 tahun..
Kadangkadang time aku tak sihat dengan kelasakan dia..boleh buat aku menangis ko..
Aduhai la anak..

Sekarang dah pandai, kalau koorang marah dia..dia akan marah balik..
Pakej datang dengan pukul atau dia ambil barang campak kat ko..
Dulu marah, hanya dia tahu merajuk je..sekarang sory nak merajuk ye..aku balas balik..ha,ambil ko..
Sabar je la..tapi kadangkadang hilang sabar gak..kena lepok gak..

Tapi makin besar ni banyak akal la..akal tak diduga...hehehe
Dan dia dah faham apa yang orang cakap...atau apa yang orang suruh..
Dan family aku atau mertua cakap aryan ni manja..budak manja..
Adakah sebab dia tidak mempunyai adik dia manja?
Adakah kami manjakan dia?
Entah la..aku pun tak ada jawapan..nak kata kami manjakan dia..ada je dia kena lepok..naknak dengan aku..selalu je..tapi lepok untuk kebaikan dia juga kan.
Mungkin nanti dia dah adik, dia akan okies kot..
Pepun biar la..sementara boleh bermanja..manja la..nanti bila dia dah umur 5,6 tahun susah dah kot..
Nak pelukpeluk or kisskiss dah tak mahu kot..

Happy 21 months sayang ♥♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan