27 Apr 2012

Alhamdulillah..Ceka Dah Beransur Sihat

Tengahari tadi aku dengan dept aku pergi Hospital Kuala Lumpur..
Tengok anak kak basha..dept aku..
Anak dia ceka, sakit..dah 3 minggu kat hospital.

Dah la aku still tak sihat..risau lak nak pergi..
Takut berjangkit lak dengan ceka..
Tapi kang kalau tak pergi bila lak aku nak pergi..dah la papa keje je tak ada cuti ni..
So tawakal la pergi tadi.. tutup je mulut dengan tisu..
Ko tau la nak ke HKL..dah masuk dalam perkarangan dia pun jem ko tau..
Sampai sakit kepala aku dbuat nyer plus dengan aku masih tak sihat ni..

Dah lama tak pergi HKL..
Setahun yang lepas..itu la tempat aku berulang alik tengok mak aku..
Masa dia masuk hospital pasal diabetis..sampai kena potong kaki waktu tu..
Emmm..bila teringat pasal tu..mesti nak nangis..tak mahu dah kesana lagi..



Ni la ceka..waktu ni dia baru lepas operation..
Dia demam..pastu tak baikbaik..
Rupa nyer paruparu dia dah dijangkiti kuman dan ada air..
De tadi kak basha tunjuk kuman tu..dia macam kahak tau..
Tak ada la aku nak letak picca nyer kat sini..aku tengok pun macam geli/takut je..


Ni dia dah sedar..maybe dalam bilik icu rasa nyer..
Nampak tak tepi badan dia tu..
Tu la tempat operat tu..
Aku ingat dia operat kat bahagian dada..rupa nyer kat tepi ye..
Tadi tengok dah okie sikit tempat operat tu..de 1 bahagian tu je masih dibalut lagi..


Ni picca terbaru..aku baru snap tadi..
Alhamdulillah dia dah beransur sihat..tengok dari riak muka pun nampak dah okie..
Tengok siap buat peace lagi..good gurl..
Mulut tadi pun pot pet pot pet..boleh tahan tak reti duduk diam..
Aku yang tengok takut..takut luka tu terbuka ke pe ke..
Sebelum balik tadi sempat la pesan kat ceka.."ceka kena kuat tau..jangan lupa makan ubat"..dia angguk je..

Tapi serius aku tak suka pergi hospital bahagian kanakkanak..
Tak sanggup aku nak tengok kanakkanak yang sakit tu..
Naknak lagi baby..banyak gak baby tadi aku tengok yang sakit..
Sedih rasa nyer..eemmm..

Aku berharap aryan sentiasa dilindungi olehNya..Aminnnn


1 ulasan:

  1. syukur alhamdulillah.....risau gak sekarang nie kan ana..macam-macam virus ader.....

    BalasPadam