18 Mei 2012

Cupcakes Sempena Hari Guru

Penat malam tadi aku rasa tak hilang lagi ni weii..
Pinggang rasa sakit..nasib baik aryan tido lena malam tadi sampai tak bangun mintak susu..
So dapat aku tido lena..bagus sayang mama niii....
Sebab nyer start petang aku dah membaking sampai pukul 10 malam settle sume bagai dengan basuh bekasbekas berminyak tu..
Pastu sebelum nak tido mintak papa urutkan pinggang jap..hehehe...thanx papa..



Ni kakak aku mintak tolong buat cupcakes untuk anak bongsu dia, sempena hari guru kat tadika hari ini..
Bancuh dan bakar nyer kejap..
Nak hias buttercream tu yang ambil masa..naknak orang tak pakar buat..lama arr jadi nyer..
Tu pun tengok tak berapa cantik roses..tapi suka sebab kali ni bentuk daun jadi..hasil belajar dari youtube :)



Pagi tadi baru masuk dalam kotak ni..
Tapi bukan aku yang masukkan, my mom..terlajak ko...hahaha..



Done!! sume de 4 kotak..
Setiap 1 kotak 4 cupcakes..
2 untuk guru dan 2 untuk pembantu dia..



Pastu semalam buat adunan banyak sikit..
Takut tak cukup je..tak mau la kena bancuh 2,3x..
Sekali banyak lebih lak..so ni anak my sis yang no 2 lak nak bawa pi sekolah..
So aku just letak manik bintang tu je..tak larat arr, nak buat topping dia..
Boleh la ye isyraf..

1 ulasan:

  1. Cantik jugak dan nampak menyelerakan..lg bagus ar ana ni belajar melalui u tube trus jadi..mmg berbakat

    Semoga terus berJaya ye...

    BalasPadam