4 Mei 2012

Cuti Labour Day Yang Bosan...

Labour day semperna cuti bagi orangorang yang berkerja..
Tapi laki aku, kena kerja gak..coiii..."bangla pun cuti la pa"..
Redha je la janji next month masyukkkkkk *sambil kenyit mata

Tapi nasib baik sampai rumah pukul 5 petang..
Kalau sampai malam gak..memang aku mogok seminggu arr jawab nyer..
Mana tak nyer dah nak sebulan keje tak ada cuti..pastu dari pukul 7.30 am hingga 11.00 pm..
Hah, tak ke tension mak dibuat nyer..


So aku nak keluar gak..tak kisah la pi mana..
Lastlast ke carrefour subang ye..sebab nak cari rice cooker untuk rumah..
Kat rumah nyer dah rosak..so papa nak belanja beli rice cooker..
Ingat nak ajak pergi tesco..sebab hari tu dapat katalog dia ada ofer rice cooker..
Tapi papa malas nak pergi jauhjauh...so pergi carrefour je la..
Dah sampai sana macammacam la nak beli kan..penuh satu troli tu..


Pastu lalu lak kawasan mainan..dah budak cinonet ni nampak basikal..
Apa lagi terus berlari nak naik ko..
Sebelum tu aku layan..lepas tu pass kat papa..tak larat aku weeii..
Kang jap lagi dia langgar sume benda, terabur nanti sapa nak susun balik..sory okie..
So papa ajar la bawa basikal tu..


Wahwahwah..dah pandai la dia naik basikal..
Lepas tu ko suruh turun tak nak..papa dah pandang aku..aku dah gelenggeleng kepala aku..
Papa angkat je terus mengamuk...dia keraskan badan tak bagi angkat dia..
Pastu melalak..orang pandang je..may be ingat culik anak kot..
"Bukan ye, ni anak saya..dia nak basikal tu..."
Sebab kat semua kaunter dia de poster budak belanda yang kena culik tu..
Kesian budak tu kan..hope jumpa la dengan selamat..

Papa pun pujuk la aryan.."nanti papa beli...cari yang kecik sikit..tu besar sangat dik"
Jenuh gak la pujuk..bagi diam..lastlast baru okies..
Aryan..aryan..tak apa next month papa masyukk kite suruh papa beli basikal adik ye..


Dah settle sume..pastu papa ajak makan kat Station Kopitiam..
Sebab papa nampak menu dia nasi sambal petai..
Aku order kew tiew kantonis jee..
Papa siap tambah dengan tom yam lagi..dasyat sungguh..
Air papa cincau...air aku air pe tah lupa lak, tapi aku tak leh telan, uuueekk..macam tak sentuh je air aku tu..
Aryan nyer aku order fish n chip..boleh orang tu lupa nak buat..
Ambil order tak tulis..pakai ingat dalam kepala je..
Ha, sekali kena sembur dengan laki aku..
Sudah nyer tapau aryan nyer makanan..
So bad services lor..tapi total sume RM45..boleh tahan mahal..



#bila la papa betulbetul cuti ni..tak dapat nak ukur jalan dengan ukur mall#

Tiada ulasan:

Catat Ulasan