25 Mei 2012

Marble Cake Again and Again...

Ni cete petang semalam..entah la tibatiba jadi rajin lak petang semalam..
Balik kerja terus buat..tengok lak marjerin mang stok terakhir la..so baik aku habiskan..
Tapi kalau buat dengan aryan tak tido..aku jadi tarzan la kat dapur..
Dulu atuk siap buat palang lagi..sekarang dia dah panjat palang tu..dah lepas koo...

Ni buat dapat la bawa sikit pergi opis..c ida suruh bawa..
Semalam aku tengok dah tinggal separuh..adik aku lak kot yang makan..heheheh


sebelum dibakar

Marble Cake

Bahan-bahan:-

1 cawan mentega/margerin
2 biji telur
1 cawan gula - ni aku kurangkan sikit
2 cawan tepung (nk pakai tepung biasa blh, self raising blh atau tpg biasa tambah bp pun blh)
pewarna dan perasa ikut suka - ana pakai perwarna biru,kuning dan coklat.perisa tak ada lor.
*1/2 cawan susu segar @ lebih sikit - ni aku pandaipandai tambah..sebab nak bagi dia lembut sikit..


sedia untuk di ngap..nyumyy


Cara cara:

Putar mentega bersama gula sampai kembang
Kemudian masukkan telur satu persatu
Lepas tu bolehlah masukkan tepung
Bahagikan adunan kepada 2 bekas. Satu bekas letakkan pewarna dan perasa yang digemari.
Lengserkan loyang dengan margerin. Letak adunan sesudu demi sesudu berselang..
Kemudian blh dibakar pada suhu 170 darjah selama 30-40 minit.


3 ulasan:

  1. rajin....tabiklah..heheheee

    BalasPadam
  2. Owh..main sukat mcm ni senang utk org yg takde penimbang mcm kita.

    Eh de pakai warna biru ea??

    BalasPadam
  3. mun:time rajin boleh la..ce xrajin, malas giler..org suruh baking pn xmau..

    alomak...tu sebelum ni ada de buat gak..yg tu dulu letak color biru..lupa lak nk tukar..harap maaf la ye..kali ni pakai letak serbuk koko je..

    BalasPadam