25 Okt 2012

Selamat Pengantin Baru Adikiparku, Dayah & Ejal...

Ahad baru ni, kenduri kawen adikipar aku..dayah dan pasangan nyer ejal..
Dia ni bawah papa..so lepas ni tinggal lagi seorang je adik papa..tak pe, dia lelaki..
Perempuan leceh sikit sebab kena buat kenduri kan..
Ni pun mak mertua aku belum kenduri lagi, dah sakit tangan dengan kaki..

Tapi nasib baik mak bapa mertua aku, diaorang ambil katering..
So ko tak ada la penat gilergiler..macam nak tercabut tulang menulang sume..
Cuma cuaca waktu tu hujan lak..elok lepas berarak, pengantin duduk je pelamin, hujan turun dengan lebat nyer..bak kata bapa mertua aku, hujan rahmat..
Kesian kepada tetamu yang datang waktu tu..family aku pun terkandas kat bawah khemah tu..

Meh la aku tempek picca sikit..picca banyak sangat.so aku pilih yang berkenan dihati je..



Picca atas tu, picca nikah dia..nikah hari sabtu lepas asar..
Aku tak pergi masjid pun..papa je pergi..
Aku pikir, dari aku berperang dengan aryan kat masjid, baik aku berperang kat rumah je..
Kang silap haribulan tak nikah lak orang tu..kuikuikui..
So aku duduk rumah isi bunga telur jee..

Itu pun aryan sampai masuk longkang..nasib baik kat umah mertua tu jenis longkang tak dalam..
Bila suruh duduk dalam umah, keje nye asyik nak telur je pun..tu suruh main kat luar bawah khemah..
Sekali macam tu lak jadi nyer..nasib baik tak ada luka..kalau tak jenuh mak ko ni nak menjawab dengan papa..
Pak sedara,mak sedara,atuk dan nenek sedara sume nak layan dia..may be sebab tengok aku dah semput ko..
Tapi dia orang yang jarang jumpa bukan dia nak..
Sudah nyer aku la kejap duduk kejap bangun..lama pulak orang tu nikah nyer pun..
Dengan berbadan dua plus anak sulung hyperaktif, aku rase nak ambil nafas pun tak sempat...kofkofkof..



Ni kejadian hari ahad..hari persandingan diaorang..tema oren ye uols..
Tapi mak, bapa, adik beradik, menantu dan cucu sume tak sedondon..boleh gitu..
Aku je over siap g beli baju color oren lagi too..baju aryan je tak sempat cari..mana tak nye sume last minit cari..

Pelamin dia fesyen sekarang kan..cantik...pintu gerbang dia pun aku suka tengok, cantik..
Tak sempat nak gedix kat situ @_@



Picca atas sekali tu, tu oyang aryan a.k.a wan papa..bila nampak aryan je nak peluk cium aryan..pastu cakap 'aah dah datang budak buas ni' *dalam bahasa nogori..
Aryan bukan nak nyer..salam ok, pastu dia lari..
Pastu picca family aku..adik aku dengan tunang dia..ma aku..picca abah dengan family along aku tak sempat nak snap..
Waktu tu hujan dah pun..



Comey tak baby ni..geram tengok...bulot + putih lak tuu..
Ni anak kawan papa..azib nama baby tu..

Ooohh, over nyer la papa nyanyi...
Macam nak menari pocopoco pun ado..


Picca ramairamai ni..sume sedara mara papa..
Dari N9 dan area selangor pun ado..

Budak 2 orang, dayangdayang tu..anak sedara papa..

Picca yang baju sedondon tu, family ibu..

Yang ramairamai picca bawah tu, kawan amir..adik ipar aku yang last..


Ni picca aku bersama adikipar dan kakak ipar aku..
Mesti perasankan, adik beradik laki aku sume tak same, bezabeza..
Tak macam setengah adik beradik muka sepesen jeee..
Ni sume acuan lainlain..hihihih..

Akhir sekali mempersembahkan, picca intan payung berlian, bucuk masam mama papa ni..
Sayangggg dia...<3<3 peluk ketatketat


muka saya mcm gugurl k?

P/s: Kepada adikiparku, dayah dan ejal...selamat pengantin baru..
Semoga berbahagia hingga ke akhir nyer..jangan gadogado tauu..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan