29 Dis 2012

Checklist Keperluan Baby & Mama

Dah nak masuk 30 weeks...
Sepatutnya time ni barang baby sume dah complete dan dah dicuci, simpan lagi..
Aku barang de lagi yang tak complete...cuci pun tak lagi..

Tak apa, weekend ni nak cari barang baby yang tak complete..pastu isnin dan selasa aku cuti..
So boleh membasuh dan melipat baju baby..

So mari tengok checklist mana yang belum complete lagi..
\ - sume dah settle - done
O - akan dibeli
Yang tak bertanda tu ada yang dah ada atau tak perlu kot beli..tak pun bila nak guna nanti baru g beli..


Tak sume barang aku beli baru ye..
Ada yang aku pakai semula barang aryan..yang elok tu pakai balik la..
Contoh macam barut, blanket..
Kebanyakkan yang beli baru ialah baju bajan..sebab yang lama de yang dah kuning..
Sarung tangan dan kaki pun beli baru..yang lama dah lusuh dan kembang..
Romper or baju jalan tak beli lagi..nak cornfirm scan baru beli..
If boy gak, romper dan suar legging abang aryan masih barubaru lagi..tinggal basuh je la..
Tapi ada yang dah bagi orang..sebab tak sempat pakai dah tak muat..so aku baik hati bagi orang..kuikui..

Barang aku, jamu tak decide nak guna jenama apa lagi..sekarang tengah survey..
Nursing bra masa bersalinkan aryan dulu masih ada dan elok lagi..
Panties untuk kegunaan dalam pantang pun still ada..kena yang besau sikit..kena jaga jahitan...aauuww..
Breast pump nak beli yang baru arr cadang..dah de yang berkenaan..
Then tinggal barang yang biasabiasa je kot..
Tak pe barang aku kemudian cari..nak dekat nanti pun tarak hal..
Nak settle kan barang baby dulu..


#Ok selamat bercuti dan berhujung minggu sume..aku rabu nanti baru keje balik..weeeyyy......

2 ulasan:

  1. bestnya nk dpt bb baru...kjp je dah 30wks..dah tahu jntina bb ke?

    BalasPadam
  2. tu ler..pregy 2nd ni cepat sngt2 masa berlalu..huhuhu

    BalasPadam