19 Feb 2013

Hari Yang Penuh Dugaan..

Harini ada chekup untuk 36w 5d...
Dah nak masuk 37w suda..
Harini chekup lama giler lak..tension aku tau..

Dah la nak kejar masa masuk opis, lambat lak tu habis chekup nyer..pukul 12 lebih baru settle...huhhh..
Dah habis chekup, nak call abah suruh ambil..hp buat hal lak...habis bateri lak..
Padahal aku tengok bar bateri tu de lagi sikit..macam nak kena campak je bb ni..macam nak suruh beli hp lain je ;p
Suda nyer menapak la aku balik dari klinik ke rumah..jauh tak jauh..dekat tak dekat la..
Dah la saratsarat ni, lagi buat aku tak larat..masa menapak tu gerimis pulak..dugaan...
Sampai je rumah semput gak la plus kaki sakit..
Dah sampai rumah dengar lak ma (mak) jerit panggil udin (anak buah)..rupa nyer buat hal tak nak pergi sekolah..
Aku pun tak tahu la pe kena dengan udin ni..dah g berubat, ambil air penawar banyak tempat dah..tapi still macam tu gak..
Dah kesian tengok ma jeritjerit..aku pun pergi la pujuk udin, layan dia lak..dari mandi, pakai baju sampai naik atas moto abah nak hantar, aku buat..
Kang kalau tak layan, atok dia naik angin lagi teruk kang dia kena..
Dah penat menapak tak hilang lagi..dengan lapar giler nyer..istiqfar banyakbanyak aku melayan udin ni..
Baby pun mengeras je dalam perut time tu..kesian baby harini ye..nasib aryan abah dah hantar dulu rumah bs dia..
Dah settle sume nak makan la..sekali ma tak sempat masak lak..sebab melayan udin la..aku pun ok la, tak pe la..pahamkan..
Pastu ma kata ada nasi lemak lagi sebungkus tu..makan la tu dulu..dah tak tahan sangat makan la nasi lemak tu..tengahari makan nasi lemak..bantai la..
Tengah makan tengok abah balik dengan udin sekali..abah kata dia tak nak masuk dalam sekolah..entah la..suda nyer tak sekolah harini..
Pastu pukul 1 baru aku gerak g opis..nasib sampai opis diaorang sume baru nak order mcd..tumpang la sekaki..


So redakan segala kepenatan dan dugaan harini dengan mcflurry caremal..nyumyy...
Fries je baru makan..burger belum makan lagi..kejapkejap lagi baru makan..

Berbalik cete hal chekup harini, berat tak naik, menurun..
Nurse kata berat menurun ni, salah satu tanda nak dekat bersalin gak..so standby je la sekarang ni..bilabila masa je dah..nurse chek kepala baby, aku tanya dah masuk laluan k..dia kata kepala baby dah masuk tapi tak sume lagi la..
Walaupun menurun, berat dah cecah 7++ kg wokey..
Then nurse tu siap cakap, saya rasa ni last kot awak chekup..aku gelak je la..dalam hati tak hinggat nyer debor..
So samasama la kite menanti adakah ni last cete pasal chekup mengandung atau sebalik nyer..
Peace!!!!



1 ulasan:

  1. dugaan ibu mengandung..insha Allah moga dipermudahkan segala urusan ana ye..akak doakan moga semuanya selamat nanti ye

    BalasPadam