16 Jul 2013

Berbelanja Dengan Berhemah


Next week dah nak gaji..this month gaji awal..
Almaklum la ken nak raya..
So moh ler buat budjet list supaya lepas raya tak kena makan maggie selama sebulan..muahahahaaa

Andai kata aku dengan papa tak dapat bonus raya tahun ni lagi la perlu berjimat cermat ye...
So sekarang aku buat list beli yang mana penting dan perlu dulu..
Baju melayu papa ada 3 pasang lagi yang masih elok dan muat..itu pun pakai time raya dan bawa pi masjid jee..kalau papa tak dapat bonus tak yah la pa beli baju melayu, pakai je la mana ada..
Baju melayu baby arfan tengok macam mana dulu..kang beli pakai raya je pastu dah tak pakai dah..naknak baby cepat membesar..tak pun pakai abang aryan punya je ke..
Tinggal cari baju melayu aryan dengan baju kurung aku je la kot..
Eh, kasut raya aku pun nak beli gak..dah setahun tak beli kasut la...
Pastu tinggal cari seluar jeans seorang satu..seluar jeans aryan tahun lepas yang besar tu masih boleh pakai..ada dua seluar beli raya tahun lepas tak pakai lagi..siap price tag lagi..so aryan cari lagi satu je seluar jeans..
Baby arfan pun cari satu je lagi seluar gak..baju shirt semua dah beli..agakagak nak beraya rumah orang cuaca panas, kamu pakai rompers je la baby oii..
Bab biskut raya, kalau sempat aku nak buat satu or dua jenis je..nanti kang adik aku dapat biskut raya..my sister angah pulok bagi 2,3 jenis biskut lagi..
Angah aku memang rajin buat biskut raya tiaptiap tahun..anak dia sume anak dara..si kalau buat banyak memang cepat la siap..ramai yang tolong..
Aku ni buat seorang pastu tukang menyebok ada, aryan..heheheh

Itu belum masuk, tolak, tambah, bahagi, darab dengan duit raya budakbudak..duit raya ma dan abah..duit lauk raya..belah mertua lagi..
Kalau balik kampung lagi..nasib baik kampung papa dokat jo..
Perbelanjaan untuk bulan ogos lagi..babysitter..duit ma, abah..susu + diaper..belanja untuk kerja..
Haaah, raya memang banyak pakai duit la ken..

If tibatiba aku or papa hanya dapat duit raya je ke..baru la kita topap apa yang patut okay..
Handbag aku, seluar jeans aku, baju aryan + arfan, baju papa..
Eh, untuk aku banyak pulok..muahaaa..

Akhir kata dari tuan belog, berbelanja la dengan berhemah supaya tidak menyesal dikemudian hari >_<
 

1 ulasan:

  1. kekekeke..bju raya my hubby pun sama x yah beli..dpt free, bju raya kyra je lum dpt beli lg ni..bju sampingan yg lain2 dah ada..kuih raya pun mak buatkan, duit raya utk anak buah pun guna balance duit raya thn lps yg x abis agih :D :)

    BalasPadam