4 Sep 2013

Sabak Bernam Yuk...

Hari sabtu baru ni mertua aku ajak pi berjalan kat sabak bernam..
Rumah mertua adik ipar aku..sebelum 'abah' meninggal lagi dia ada ajak..
So semperna cuti merdeka haritu..we olss pergi la..


Ni 1st time aku pergi sabak bernam sampai ku hujung sana tak silap..
Kg Sungai Air Tawar Sabak Bernam..hoii, hawaq jauh benor..
Dah la ada budak kecik, sampai mengamuk arfan pergi dan balik ko..
Budak duduk lamalama dalam kete mana boleh..sampai aku pun stress..fuhh...

Picca kat area rumah tu aku tak snap lak..sibuk melayan budak kecik yang nak tido dan abang aryan yang tengah tido dalam kete, angkat masuk rumah..mengamuk..cantikk anakanak ku sekelian..
Tak jauh belakang rumah dia, sungai perak sana..diaorang pergi tengok,tinggalkan aku jaga budak kecik tu tido..eemm,merajuk i tau..
Ni kalau nak ajak aku pergi lagi, aku rasa tunggu arfan besar sikit..
Serik weiiii...


Time ni anakanak dah tido..so bole la aku snap picca..
Aku suka giler shawl ni ar..kain cotton pastu lebar dia tak kecik sangat..senang nak bentuk..
So aku duduk kat rumah tu, biasa la rumah kampungkan..rilex nyer walaupun dah berpeluh..
Mak mertua aku dah tanggal tudung pakai inner je..hihihih..

Disebabkan suka,aku beli lagi 2 helai macam tu semalam..masa pergi cari puting botol arfan semalam kat aeon subang..
Sebelum ni ada 2 helai..so sekarang ada 4 helai macam tu..


Ni otw nak balik dah..sementara tunggu mak mertua ambil barangbarang yang nak dibawa balik..
Dalam bonet kete we olss pun sama gak..
Ada kelapa muda, kelapa tua, daun kunyit, daun pucuk ubi dan ikan puyu..
Kampung macammacam la ditanam nyer..
Aryan pun kejap tengok arnab, kejap tengok kat dalam tempayan ikan puyu..
Budak bandar biasa arr.. perpeluhpeluh dia ko..


Ingat terus balik, sekali singgah kejap kat Pantai Bagan Nakhoda Omar..
Suka aryan dan arfan kena angin pantai..macam biasa aryan tak reti duduk diam..


Penat atok mat (bapa mertua) melayan aryan..
Mengekor je kemana dia pergi..
Ye la 'atok pa" dah tak ada..selalu 'atok pa' yang nak layan dia..ikut kerenah dia..
Okay now nak nangis..
 

Bagus anakanak kasi can kat mama dan papa nak berphoto berdua..
Aryan dah kemana tah dengan atok mat dia..arfan lak hidayah dukung..


Arfan dia kalau berjalan memang senyap jee..tapi masak nak dukung..
Tengok habis keliling dia tengok dak arfan ni..
Time ni seluar jeans dah buka..pakai masa otw datang jee..


Baju kuning tu la adik ipar papa..yang gurl tu adik ipar aku..
Yang tudung syria glamour tu mak mertua aku..hihihih..
Singgah kedai makan kejap..


Pekena mee udang..tak silap aku dari aku pregykan arfan lagi nak makan, tapi tak dapat..
Nasib baik tak meleleh ayaq liur arfan..

Adik ipar dan suami dia order mee udang share berdua..begitu gak mak dan bapa mertua aku share mee udang..
Dapat kat aku seorang mee udang..papa makan laksa..no share..hahaha..
Pastu diaorang terkejut tengok aku makan habis..hanyatinggal kuah dan kulit udang je...muahahaa..

Habis makan terus gerak balik rumah..
Sampai rumah malam hoii..sakit badan aku rasa sebab duduk dalam kete lama..
Ni baru pergi sabak bernam..belum balik kelantan lagi..
Huh, pengsan mak kot..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan