12 Nov 2013

Ziarah 'Abah' 10/11/2013

Salam selasa uols..
Weekend baru ni aku dan family pi ziarah kubur 'abah'..

Time ni otw nak pi kubur la..
Kubur tak ada la jauh sangat..kalau naik moto lagi cepat sampai..kalau ikut jalan dalam tak yah pakai helmet pun tak apa..
Week sebelum tu papa pergi dengan famliy aku..aku tak pergi duduk rumah dengan anakanak..kang kalau aku dan papa pergi kubur sapa nak jaga aryan dan arfan..
So kali ni turn aku lak pergi kubur, papa lak jaga anakanak..


Setakat ni tiaptiap minggu kami ziarah kubur 'abah'..
Kalau my sister angah ni datang rumah, mesti wajib ziarah kubur sebab abang ipar aku seorang ni lepas baca yasin dia akan buat tahlil sikit berpandukan buku yasin tu..
Kalau dia tak datang, kadangkadang adik aku yang laki tu akan pergi dengan tunang dia ke kubur..
Tak pun dia dengan papa je ke kubur..
Tapi ada jugak la minggu yang kami tak dapat datang kubur..jika masingmasing buzy..tapi next week nyer mesti datang la..
Kalau angah datang, ma selalu nyer akan ikut jugak..kalau adik aku dengan tunang dia ke or adik aku dengan papa je yang pergi..ma tak ikut la..susah kot nak tolong sebab tanah kat kubur tu penuh batubatu..


Abang ipar aku ni la yang akan buat tahlil lepas baca yasin..
Dia bab agama ni arif sikit la..huhuhuhh..


Orang yang nak pasang batu tu belum buat lagi..dia kata tempoh sebulan..mungkin dia buzy buat orang yang dah tempah dulu kot..
Assalamualaikum abah..insha Allah nanti kami datang lagi ye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan