14 Jan 2015

Aryan Dah School..Tapi!!!!

Assalammualaikum uols..
Dah beberapa hari tak update blog..
Sejak minggu lepas buzy sikit la..ada entri yang hold dulu..
Kita post entri pasal aryan school dulu la ye..

Isnin dan selasa memang aku ambil cuti untuk aryan la..
Harini baru start kerje balik..ni pon rasa tak tenteram je pon..


Ni cerita masa hari pertama persekolahan..
Siapsiap kan dulu kelengkapan dia semua..supaya tak kelam kabut..
Panggil mandi dan siapkan pakai baju sekolah tak ada masalah..


Okay dah sipa jom mama hantar pergi sekolah..
Nanti papa datang kemudian..
Aryan sesi petang dari pukul 12.00 tengahari hingga pukul 4.00 petang..

Dah sampai tabika buka kasut semua dan suruh duduk okay je..aku pon cepatcepat keluar..
Pastu seperti yang aku jangka, dah start sorang nangis..pastu sorang nangis..ada gak la 4,5 orang gak yang nangis..
Aku tengok aryan dah start gosok mata pastu terus melalak..
Adoi la...kemain dia nangis tau...aku dan papa pujuk kat pintu pagar pon tak jalan..sudah nyer terpaksa balik gak la..
Masa nak balik tu dah dengar dia melalak kat pintu dapur lak..panggil "mama..mama"..
Sedih pulak emosi mama sekejap tau nak..


Ni masa nak balik, tengok diaorang pertama yang kat pintu dan keluar..
Masa ambil tu sedu sedan dia ada lagi..may be lama kot dia nangis..
Okay dah habis hari pertama..

Ni hari kedua pulok..
Papa cuti sehari je..malam tu dia pujuk bagi katakata semangat kat anak bujang dia supaya tak nangis esok..


Hari kedua aku mintak anak buah aku isyraf ikut sekali sebab lepas tu nanti aku mintak dia tolong hantarkan..
Ambil nanti kakak dia..sekolah tak benarkan budak balik sendiri..so selagi tak ada sapa yang datang ambil..duduk la kanakkanak tu kat tabika..

Seperti biasa mandi pakai baju, pergi sekolah semua okay..tu kazen dia yang paling kamcing..geng gaduh geng baik semua la..izzudin..
Dah sampai sekolah pon okay masuk semua..bila dah duduk dia dah start la nak nangis..adoii la...


See mata dah berkaca..tangan tu pegang tangan aku tak bagi balik..
Dah puas pujuk macam mana pon tak jalan..aku kata "mama duduk kat luar tu..mama tunggu aryan kat luar..cikgu tak bagi mama duduk dalam" dia jawab "nanti mama tak hilang" maksud dia nanti aku tak ada tu kat luar..huhuh


Ni aku dah start bangun nak keluar ikut pintu dapur dah melalak ikut aku sekali kedapur...
Dah tak pasalpasal semalam lama gak aku duduk kat tabika tu..
Geram pon ada jadi nyer..


Sekali tengok budak ni..dia nangis dia je..tak ada la melalak kuat..dia duduk situ pastu menitik air mata nyer..
Last sekali tertido dia kat situ..alor, sedih nyer la pulok tengok..
Pastu perut aku pon rasa lapar, sampai rasa nak pitam aku dah dibuat nyer..terus aku keluar ikut pintu dapur tu..
Dengar dia melalak panggil aku..terpaksa la mama kentalkan hati nak ooii..
Masa ambil tu tengok tak ada sedu sedan macam 1st day tu..tapi maklong kata ikut je bontot maklong kemana pon..maklong tu pembantu..adoi la aryan oit..



Dah ambil dia balik sekolah bawa pi makan kat cafe kek area rumah..


Habis sebiji cupcakes tu..tanya aryan tak makan ke kat school tadi..jawab nyer tak..minum air je...eemmm


Dah muka mama yang penat untuk harini ni..


Pastu orderkan mushroom soup dan garlic bread..makan sikit je pulok..selalu habis je..


Mama pon makan sekali..mama order oglio olio dan iced chocolote..
Dah settle makan balik la..nak pi ambil arfan lak kat rumah babysitter..

So harini aku tak pasti la macam mana aryan ni..ni badan je kat opis..fikiran semua kat rumah..
Tapi orang cakap untuk permulaan memang ada yang macam tu..so ambil masa sikit la untuk dia okay sepenuh nyer..
Bukan apa, aku sebagai mak risau gak la..if dia menangis pastu ikut pembantu je..bila lak dia nak duduk belajar, ye dok..

Aryan, mama kena work..aryan please jangan nangis kat school nanti ye..aryan kata nanti nak bawa aeroplane..kalau nak jadi pilot kena belajar rajinrajin tau..



*Sapa anak dulu macam kes aku ni..agakagak ambil masa berapa lama untuk dia okay nanti?


5 ulasan:

  1. inshaAllah kejap je tu...masa adam dulu akak tak hantar pun papa dia je yg hantar sbb tau dah mama hati tak kental sangat,papa kental..lepas nampak adam ok terus dia blah..tp dia tengok dr jauh je masa adam naik van sekolah pergi taska, hari kedua memang dia tinggal terus takde nak tgk2 lagi..

    BalasPadam
  2. Kejap je..besok2 dah pandai berkawan inshAllah ok. Nway Alissa dulu sebulan kot cry aje. Hehehe

    BalasPadam
  3. kesian dia..mcm kyra dulu la time 2y htr taska pun nangis..ambil masa 2wks jugakla..pastu dah ok tak nangis..tp aryan boy kot kjp je nangis tu..smgu kot..mama kena tabah dan cekalkan hati ok :)

    BalasPadam
  4. aryan sebaya mirza kan ana....aku rasa memula je tue..lama2 aryan ok lah..dah seronok,pastu ramai kawan sokaylah tue..

    BalasPadam
  5. Kyra umur 4thn antar little calips seminggubgak sedu s3dan sbb sampai ptg tinggalkan kat sana ..umur 5thn xde dah naggis tukar tadika sampai la 7thn ni naggis sbb x dot tempat duduk kat kantin hahaha

    BalasPadam