9 Mac 2015

Mines Cruise

Ni cete ahad 2 minggu lepas, haritu tiba-tiba papa cakap dengan aryan dan arfan "jom siap cepat..jalan-jalan tengok ikan besar"
Yang aku ni kalau orang dah ajak berjalan memang laju je la ken..tapi pikir,ikan besar kat mana..tanya papa, dia tanya aku balik kenapa..
Sudah baik aku tak yah tanya..siap-siap je la..kalau pakai comot momot, jangan marah..


Jom dik, kita snap pica dulu..sekali dia buat muncung tu..dah aku pon terus buat sekali..hahaha..
Rupa nyer papa bawa pi mines..ajak naik bot kata nyer...
Okay kita bawa beday boy in advance jalan-jalan ye..


Nasib baik cuaca masa naik bot tu okay..
Tapi bila keluar dari mines tu hujan lebat lak..



Aryan baru bangun tido..tu muka monyok je..
Belum panas lagi orang kata..


Waktu ni bot berhenti, tengok ikan koi tak silap..besar-besar ko..
Elok-elok pa, tapi aku kurang setuju dengan mines cruise ni sebab tak sediakan jaket keselamatan..
If anything happen, macam mana..mesti dalam gak tasik mines ken..


Ada black swan jugak...nak bagi makan ikan dan swan tu bole beli makanan kat pemandu bot tu RM3..
Kitaorang tak beli pon, tengok je..


Suka arfan, bulat-bulat mata nyer...


Okay dah tawaf satu tasik tu, tengok ikan lagi..
Hoit, besar-besar la ikan kat sini..nak-nak ikan keli, besar nyer takut aku..


Arfan macam biasa, bila nak blah je..start la drama dia..
Akan nak duduk berjam kat situ dik oii..jom la pi makan..


Try makan kat Texas Chicken...
Okay sedap..mashed potato dan roti dia paling aku suka..
Roti dia siap aku dapat 3 biji lebih sebab dia lambar hantar ayam laki den punyo..


Masa nak order budak ni mengamuk..rupa nyer nak tido..
So papa dan mama dapat makan dengan aman..


Ni dah panas..dia duduk kat situ sebab kedai cd depan tu pasang cete kartun..huhuh



Mamat muka tension sebab tunggu ayam masak lama..
Pastu dah sampai, isi tak berapa masak lak..
Makan sikit je, pastu tak nak dah..aku bagi aju nyer ayam spicy tak nak..
Papa memang makan ayam original je...
Dah settle makan terus balik..kuar dari mines tu time hujan lebat lak..

Harga tiket kami untuk 2 dewasa dan 1 kanak-kanak adalah RM64..




2 ulasan:

  1. pernah jugak naik cruise kat mines ni,tp lama dah hehehe,mmg ikan kat situ besar2 kan,nak pulak ikan keli..ohoii geli lak tgk besar2 mcm tu

    BalasPadam
  2. wa..syoknyer naik cruise ...
    sedondon lg sefamily

    BalasPadam